Reviews van ouders

Wie kunnen er beter oordelen over een school dan de ouders van wie hun kind er al zit? Dit zijn de echte verhalen en hopelijk helpen deze ervaringen nieuwe ouders bij het maken van een goede keuze.

Reviews van ouders

"Peutergroep de Ooievaartjes is een geweldige plek om te ontwikkelen en te groeien. De kundige en liefdevolle leidsters hebben echt oog voor wat ieder kind nodig heeft. Onze dochter gaat altijd met veel plezier heen. Dat ze elke keer even mee mag doen met de kleuters, door mee te gymmen of in de kleuterklas te zijn, is echt een waardevolle toevoeging van deze groep. Omdat ze nu al de juffen, de school en de kinderen kent, is het een hele soepele, fijne, relaxte overgang naar de basisschool."

Ouder van een peuter

" My name is Kristina and I would like to share our personal experience with Het Ooievaarsnest. We have moved to the area right before the 2020-2021 school year. Coming from the United States, never been to the Netherlands before, we decided to place our children in a public school. But which one to choose? - This was the most difficult question. For me as a mother - social, family-oriented and cozy environment at school is the leading point. Along with the test results and the general performance, the school atmosphere is critical. We chose Het Ooievaarsnest, because of that. You will feel the cozy, welcoming, friendly atmosphere right away. The school is small and this is what we have liked the most. There is personal attention, everyone knows each other, it is like a family. The exact friendly feeling we were looking for. Our children - group 5 and  2, were very well acknowledged by the other children and teachers, everyone tried their best to make them feel welcomed. They have walked out after 1st day of school saying " I like it, I want to come again ". That relief is what every parent wants to feel.
We would like to thank the school director Mrs Caroline Sunnotel and the whole school staff for all their efforts, hard work and dedication. Changing the Country, the whole environment in the middle of a pandemic is a challenging experience and every parent knows the most important thing is to find the best possible school. I believe we found ours! "

Ouder van een leerling in groep 2 en groep 5

"Wat een fijne school is het Ooievaarsnest!!! Onze dochter voelt zich er helemaal thuis, dankzij de lieve, goede leerkrachten die oog hebben voor elk kind. De sfeer op school is erg fijn en ik kan iedereen aanraden hier zelf eens een kijkje te komen nemen!"

Ouder van een leerling in groep 5

"Inmiddels zit mijn 2e kind in de bovenbouw van 't Ooievaarsnest en ben ik als ouder blij verrast hoe deze school de afgelopen moeilijke corona periode flexibel is gebleken. Het omschakelen naar online les en weer terug is steeds op diverse momenten snel en goed gedaan. Het team probeert steeds alle kinderen bij te staan ook al is de situatie voor elk kind en het omringende gezin anders.
In een tijd van wijzigingen in het onderwijs en de benodigde wijzigingen daardoor die moeten worden doorgevoerd, werden en worden er moeilijke beslissingen genomen en staat er een team dat er vol voor gaat. Ook vóór de corona periode is dit reeds gebleken.
Afgezien van de corona periode is tevens zeker de laatste jaren sprake van heldere, duidelijke en directe communicatie. De lijnen zijn kort en het team is meer dan goed bereikbaar voor kinderen en hun ouders.
Ik ervaar dat er op deze school binnen de mogelijkheden die er zijn, er alles aan gedaan zal worden om het beste uit een kind te halen en het kind en de ouders zoveel mogelijk bij te staan als het wat minder gaat op school danwel in de privé situatie.
Natuurlijk zijn er altijd zaken op een school die als ouder niet of minder bevallen. Fijn is het dat er dan over gesproken kan worden en er ook actie ondernomen gaat worden als dat nodig blijkt.
Kortom, mijn vertrouwen als ouder in de werkwijze van deze school en het team is groot."

Ouder van een leerling in groep 6

Onze zoon heeft het erg naar zijn zin op school! Hij is eind groep 1 gestart. Doordat de sfeer erg prettig is in de school, voelden we ons direct vanaf de start erg welkom. Meteen was er goed contact. Inmiddels zit onze zoon in groep 3-4 waar hij zich nog steeds meer thuis gaat voelen. Hij heeft in de korte tijd van zijn schoolloopbaan hier al zoveel geleerd op allerlei gebieden. Daar wordt ook echt individueel aandacht aan besteed. Zelfs tijdens beide lockdowns die we in de tussentijd hebben meegemaakt. Hier hebben wij, maar ook zeker de leerkrachten erg hun best voor gedaan. We hebben gemerkt dat alle leerkrachten onze zoon ook bij zijn naam kenen. Dat voelt persoonlijk en geeft een goed gevoel. Wij zien de toekomst voor onze zoon hier op school zeer positief in. Het is zeker de moeite waard om te overwegen uw kind aan te melden op het Ooievaarsnest!'

Ouders van een leerling in groep 3

Leerling aan het woord

We werken in schriften, maar ook op de chromebooks. Die afwisseling is heel fijn.